söndag 30 januari 2011



Hur ska man säga det här på ett sätt som inte låter allt för avskräckande? Kanske genom att tillkännage att denna söndag inte varit min mages bästa dag i livet. Förmodligen inte allt för konstigt med tanke på gårdagens matfest. Magnus Härenstams gamla klassiker Verkmästaren i magen kan på ett mycket tillfredsställande sätt beskriva hur det måste ha känts där nere i magsäcken. Det var små pajer, tomater i ugn fyllda med diverse ost, hemgjorda falaflar, grillad halloumiost samt tre sorters tillbehör i form olika såser. Utöver detta en liten efterrätt som var otroligt söt. Ett par öl slank ner, och en gnutta rom. Som om inte detta vore nog. Tidigare på kvällen åt jag ett par nävar torrostade jordnötter och kanske trettio wasabinötter.

Det känns lite som ett under att jag sitter upp idag efter denna magnifika matkombination. Men det satte alltså sina spår. Att jag fick lite magknip av det grövre slaget borde kunna ses som att jag kom undan väl lätt.

Har jag tur, är magen i form igen imorgon, tack vara Verkmästarn.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar