tisdag 25 januari 2011



Det är lite mörkt och trist här vid soffan nu när granen klippts ner och äntligen fått vila. När jag hade plockat bort kulorna, glittret och ljusen satt det kanske tre barr kvar på granen. Allt formligen strösslades ner på mattan. Nu är granen iallafall undanröjd och jag sitter här i soffan och saknar den.

Visserligen sopade jag upp de flesta av barren och kastade dem i en påse, men en del av dem åkte givetvis in i dammsugaren. Det påminner mig om att jag borde köpa nya dammsugarpåsar. Var köper man enklast det till en dammsugare som är från 1990-talet? Jag tycker det är ett litet helvete att hitta rätt i den djungel som finns av påsar. Det finns ju sådana där universalpåsar också, kan det vara något att satsa på kanske? Webbsidan Dammsugarpåsar.nu är ju ett annat alternativ, men jag vet inte. Jag måste hur som helst ta tag i det snart.

Mina kära vänner i Bagis har fått helvetet på jorden hem till sig; Vinterkräksjukan. Jag vågar knappt skriva om den här för att jag är fullständigt vettskrämd för att få den. Jag tillhör ju nämligen den grupp av människor som årligen drabbas av denna helvetiska magtömning. Sedan vinterkräksjukan omnämndes som just detta för första gången, har jag legat där vid toalettstolen en gång om året. Sanna mina ord, det är ingen angenäm upplevelse! Minst ett dygn förspills på randen till dödsriket med gallan pumpandes i tinningarna. Frågan är alltså inte om jag kommer att drabbas i år igen, utan när. Jag tvättar och spritar händerna så ofta jag kommer åt. Dyker gärna ner med ansiktet i halsduken på tunnelbanan. Förgäves!

Nu måste jag sluta tänka på kräksjukan. Krya på er därute i Vinterkräkland!
Godnatt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar