torsdag 6 januari 2011



Vilket busväder! Sanna mina ord, jag menar vad jag säger, vilket busväder! Jag skulle flytta bilen 150 meter från städgatan idag och körde fast tre gånger. Jag vill inte vara petig men jag hoppas faktiskt att de som bor här i kvarteret respekterar städgatorna framöver så plognissarna kan frakta bort all snö. Var finns lapplisorna när man behöver dem på en städgata? Ja, nu måste de börja ta i med hårdhandskarna, lappa eller frakta bort, no mercy.

Idag har jag bjudit vänner på mina hembakta kakor. Fyra sorter, exklusive lussekatterna, dukades fram. Det var bondkakan, sirapskakan, kokostoppen samt Tant Bruns formar. De fick godkänt allihop, men jag tror att sirapskakan var den som satt bäst i gommen. Det som gladde mig extra mycket var det faktum att en provsmakare i sällskapet faktiskt kände att det var ytterligare en krydda i sirapskakan som satte lite extra klös. När man kan peka ut ingefäran i en sirapskaka då vet man att man har med riktiga experter att göra.

Jag måste hitta mig ett par nya vinterskor. Jag kan inte längre glida runt som på ett såpat golv i mina gamla. Hur varma och sköna de än är, sulan har gjort sitt. Jag kommer sluta mina dagar i de där skorna om jag fortsätter att gå i dem. Det är helt och hållet med livet som insats jag går utanför dörren med dem. Jag ska ta tag i det där på allvar. Kanske redan imorgon.

Tills dess önskar jag eder alla en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar