lördag 8 januari 2011



Idag har jag vilat mig från träning och annat, vilket var skönt. Jag har känt mig trött, nästan lite matt i kroppen på sistone.
Istället har Ronja fått sig en ordentlig lekstund tillsammans med Athos. Vi hittade en rejäl hundrastgård i närheten av Blåsut där de kunde tumla runt i snön hur mycket de ville. Detta var väl ungefär vad vi hade förväntat oss iallafall. Inte sedan Svenska palmsällskapets monter på trädgårdsmässan har jag upplevt ett sådant antiklimax. Ronja kämpade som det djur hon är för att få Athos att leka i snön. Men han var mest intresserad av att pinka in sitt revir.

Efter ett kort men intensivt besök av något mastiffaktigt av hankön utanför stängslet fick Athos upp flåset. En buske fick se sig besegrad efter intensivt bitande och när vi lämnade hundparken såg det ut som ett inferno av grenar och flisor där Athos och Ronja härjat.
Som växtvän kändes det lite jobbigt att se detta, men jag kanske återvänder imorgon och tittar till alltsammans.

Tittade på en dokumentär till minne av Per Oscarsson. Jag blev riktigt illa berörd av att förstå att han gått bort i lågorna strax innan nyår. Han var en skön prick. Det visade han inte minst i intervjun som sändes idag. Jag blev särskilt förtjust i ett uttryck han använde som jag skulle kunna utnämna till dagens eller för att inte säga årets citat; "Sanningen var elastisk". Ett användbart uttryck för en lögnare. Hur som helst tycker jag att ni ska tillfället i akt att se intervjun på svt play om ni missade den idag. På svt play ligger förövrigt också ett par program om Hasse Alfredsson som var sevärda. Bara ett tips så här på kvällskvisten.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar