söndag 16 januari 2011



En svullhelg är till ända. Den inleddes lite lätt med hemlagad pizza hos mr P. Dessa var självklart så goda att jag åt tills magen stod i fyra hörn. Jag kompletterade då med lösgodis helt i min smak. För säkerhet skull lät jag även en näve chips trilla ner i strupen. Mättnadskänslan var sedan så svår att jag hade lite svårt att sova, som sig bör.

Lördagen dök upp lite för tidigt kände jag. Ögonen var torra och trötta när jag gav mig ut på dagens första kissrunda. Ja, jag är fortfarande hundvakt åt Ronja. Efter frukost greppade jag mitt badmintonracket för andra gången den här veckan. Kroppen kändes trött och jag hade inga höga förväntningar på mig själv. Kanske var det därför jag slog till med full kraft och spelade lite vassare än vanligt. Jag vill nog påstå att det var en milstolpe i badmintonkarriären. Efter en otroligt trist nedåtgående spiral i förlorade set och matcher kanske det här kan vara vändningen? Vi säger så.

Efter badmintonmatch och tillhörande uppfräschning bar det av på loppistur igen. Det var ett tag sedan sist och det hade definitivt börjat suga i loppistarmen. Spänd av förväntan över vad jag eventuellt kunde tänkas komma hem med gav vi oss iväg. Två gedigna loppisar norr om stan hann vi med innan mörkret föll över Stockholm. Med i bagaget på väg hem låg två fynd som gladde mig mycket. En potatispress och en liten kanna vars storebror jag förvarar mina köksredskap i. De kompletterar varandra fint, kanske ska jag ha salt i minstingen.
Efter en noggrann rengöring välkomnades så potatispressen in i det Carlqvistska hemmet genom användning redan första kvällen. Snacka om efterlängtad! Den utförde sitt jobb väldigt väl och jag är säker på att vi kommer att trivas ihop.

Söndagen var den stora ljusköpardagen. Jag var ute efter stearinljus i stort och smått skulle man kunna sammanfatta det. Jag tycker att IKEAs värmeljus brukar hålla måttet så jag åkte dit för att åtminstone få med mig ett gäng sådana hem. Turen var på min sida då det visade sig att de sålde ut blockljusen i lagom storlek för bara 9 kr styck. Jag tror det låg ungefär 8 stycken blockljus i lagoma storlekar i papperspåsen när jag avslutade min scanning i självbetjäningskassan. Nu borde jag ha så att det räcker tills dagarna blir lite längre iallafall.

Sov gott så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar