måndag 31 januari 2011



När granen åkte ut försvann per automatik lite mysighet från vardagsrummet. Hur råder man bot på detta kan man undra. Jag lade pannan i ett par djupa veck och kom fram till att det borde gå att ordna mysigt på annat sätt.

För att kunna göra mysigt krävdes följande ingredienser;
– En trästav 180 cm
– Ett mindre gummidäck
– En ljusslinga från julmyset
– Toksvart högblank målarfärg

Lika smidigt och händigt som Bengt Alsterlind i Hajk virar man sedan sin ljusslinga runt den toksvarta staven. Fäster hela härligheten i däckets nav och i ett huj sitter man där och myser igen! Ja sanna mina ord, den är helt unik och lyser upp mitt vardagsrum på ett sätt som bara den kan.

Nu ska jag fortsätta att fundera på hur jag på andra sätt kan vara kreativt skapande i hemmet.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar