torsdag 13 januari 2011



Idag har den stora skoletardagen gått av stapeln. Jag hade väl aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så svårt. Jag tror att jag har avverkat alla skoaffärer av intresse på söder och i city. Jag var till och med en sväng förbi NK för att se om det fanns några varma luddiga skor i min smak. Jag gick förbi en hylla med den klassiska Sorelkängan i nytt snitt med svart pälshölje. Den kostade 11 000 kr och jag styrde stegen ut mot kylan i cityterräng igen. För er kännedom kan jag nämna att på NK heter det inte REA utan givetvis Realisation.

Nåväl, efter en flera timmar lång skoletarsession utkristalliserades slutligen tre stycken skor som föll mig lite mer på läppen än alla andra. Redan från början var jag ju på det klara med att det var VINTERskor jag behövde. Rejäla som jag slipper dratta på arslet med. Kvar stod nu ett par rejäla och då menar jag riktigt rejäla vinterkängor i sällskap av två lite mer finvinterskor. Dvs skor som kräver en rejäl innersula och kanske en raggsocka eller två för att vara varm. Valet borde varit enkelt, men jag velade en hel evighet och var faktiskt på väg till tunnelbanan fullt beredd att åka hem och sova på saken när något sa mig att jag fick sluta vela.

Jag vände tillbaka. Nu står det ett par rejäla vinterskor, i min hall. Tack och lov! Imorgon ska jag se efter om jag fortfarande gillar dem.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar