lördag 1 januari 2011



God fortsättning! Ja, så ska man säga nu när vi glidit över på år 2011.
Idag har jag inte gjort många knop. Det var en skön kväll i fina vänners sällskap igår. Det bjöds på en fisksoppa som var helt makalöst god! Jag skulle nog kunna drista mig till att säga att jag aldrig smakat godare fisksoppa i mitt 36-åriga liv. Den var krämig och smakrik och, ja alldeles, alldeles underbar! Nyårslyxigt .

Inte för att jag hade behövt ställa klockan på nyårsdagen, men det blev ju lite sent och jag vet med mig att jag kan sova hur länge som helst den här årstiden, så jag ställde ändå larmet till halv elva. Kl 12.05 vaknade jag av mig själv, men något larm hade jag inte hört av så här på nya året. Visserligen drack jag lite bubbel och några glas rött, men inte tillräckligt för att få mig att misslyckas med att ställa ett simpelt väckningsalarm på min iPhone. Efter att ha undersökt saken närmare insåg jag att alarmklockan var död. Hur mycket jag än mixtrade med olika tider och larmsignaler förblev alarmet tyst.

Just ett snyggt sätt för en iPhone att starta det nya året på. Skulle jag behöva lämna in den nu? Av en slump fick jag sedan veta via Aftonbladet att iPhone hade en väckningsbug som inte klarat av årsskiftet. Folk från när och fjärran hade försovit sig och missat sina viktigheter på nyårsdagen, på grund av iPhones larviga nyårsbug. Enligt Apple kommer bugen lösa sig av sig själv den 3:e januari och spänningen är olidlig.

Det nya året har inletts med några nervkittlande avsnitt av Dexter. Jag friskar ännu så länge upp minnet för att så småningom kunna ge mig på de återstående säsongerna, det ser jag verkligen fram emot. Nyårsdagens skokartongsväder visade sig alltså vara en perfekt dag för Dexter i alla former. Soft.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar