måndag 7 februari 2011



Dagen har i mångt och mycket gått ut på att få gamla Bettan att gnistra som den rubin hon är. I OKQ8:s gör-det-själv-hall skvalade hela vinterhalvårets skokartongsväder ner i avloppet. Jag killade henne rejält under hakan och överöste henne årets kraftfullaste avfettning. Högtryckstvätten fräste mellan galonväggarna. Mitt i allt detta stod Bettan rådbrusigt lycklig med två olika schamponeringar i håret. Den klassiska YES-löddringen och därefter en vaxtvättning som fick vattendropparan att dansa på lacken.

Efter avklarad tvättning väntade koll av lufttryck samt påfyllning av spolarvätska. De gamla risiga torkarbladen byttes ut mot nya fräscha. Som lakritssnören på ett geléhallon låg de där tätt intill rutan och bara smälte in.
Jag kan nog påstå att Bettan är den renaste bilen i det här kvarteret. Hon står där och skiner, redo för vad som komma skall imorgon. Redo för besiktning. Om sanningen ska fram så är jag lite nervös, jag har ju gjort mig till för bövelen.

Vi får se hur hon sköter sig. Jag har iallafall gjort vad jag kan för att få besiktningspersonalen att smälta. Till och med spolat av underredet med högtryckstvätten. Imorgon är det upp till bevis. Klarar hon sig utan anmärkning har jag lovat att bjuda på en rattmuff till nästa vinter.

Bit ihop Bettan, jag vet att du är stark!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar