måndag 14 februari 2011



Just som min tilltro till mänskligheten höjts några ribbor från gårdagens bankkortsincident, åkte den förbannade tilltron ner i botten igen. Bettan hade drabbats av ett hål i kofångaren och en trasig registreringsskylt under natten. Jag misstänker starkt att plogbilen susat förbi lite väl snävt. Jag vet inte vilket som gör mig mest besviken, det faktum att Bettan nu har ett knytnävsstort hål i kofångaren eller att den som gjorde det, bara lämnade henne åt sitt öde och inte ens bemödade sig med att lämna en lapp på vindrutan.

Imorgon borde jag nog göra ett nytt försök att få en tid på verkstan. Förra tiden snöade ju praktiskt taget inne. Tur på sitt sätt att jag inte hann lämna in henne, nu när jag kan ta tillfället i akt att åtgärda ytterligare en skada. Står jag kvar på gatan några dagar till kan jag kanske samla ihop till en tredje skada.

Vad har jag då lärt mig av den här dagen? Jo, att en ny registreringsskylt kostar 80 kr.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar