fredag 18 februari 2011



Färska schlagerräkor. Vad är det? Är det små dansanta räkor i glittriga scenkostymer som poppar ut och sjunger schlager så fort man öppnar påsen? Schlagerräkor, vad kan det annars vara?

Efter att ha tömt frysen fullständigt på sitt innehåll, gick det inte längre att skjuta på storhandlingen. City Gross i Kungens Kurva brukar vara min affär. Där hittar jag som i min egen bakficka. Jag behöver inte springa runt och leta efter en enda vara. Det känns tryggt.

Idag blev det dock helt ny terräng. Mr P ringde och förklarade att han stod i begrepp att åka och storhandla så jag hakade helt enkelt på, till Willys.
Jag kände att jag svek City Gross lite, men man måste våga beträda okänd mark. Jag hade ju en mycket bra ciceron och det kändes bättre så snart jag klev in genom dörrarna med min kundvagn. Ditt och datt lades ner och hela storhandlingen blev till en angenäm upplevelse.
Dessutom är det trevligare att ha sällskap i affären.

När nästa storhandlingstillfälle inträffar känner jag mig dock tvingad att möta City Gross igen.

Nu ska jag möta natten! Vi får se om John Blund lyckas med sitt sömnsalt för jag hörde just att någon i huset har jävligt bra högtalare.

Godnatt önskar
Drak-Ulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar