söndag 27 februari 2011



En helg i stor variation.

Jag har som tidigare berättats fyllt magen med indisk mat. Likaså lyssnat på mr P:s eminenta modsband The Crushbars. Tagit en fika på ytterligt trefliga Vintervikens café. Detta måste sannerligen räknas till topparna under den gångna helgen.
För att man riktigt ska kunna glädjas åt dessa toppar måste helgen tydligen också innehålla dalar. Till dessa får man väl ändå räkna det föga trivsamma läkarbesöket på Gullmarsplans närakut en lördageftermiddag.

I början av veckan vaknade jag med något som åtminstone liknade myggbett på fem ställen på vänstra sidan av bålen. Hade det varit sommar hade jag väl knappt reagerat utan avfärdat det som just myggbett. Men vilka monstermyggor överlever den här vintern? Det kunde ju inte vara myggbett, hur mycket den än liknade det. Bedbugs har man ju hört talas om, men den teorin avfärdade jag nästan omgående pga massivt äckel.
Jag lät helt enkelt utslagen vila i frid, kanske skulle de komma att klia mindre om man teg ihjäl dem?

Det visade sig fungera dåligt. Första dagen på helgen vaknade jag med en kraftig reaktion i lymfkörtlarna. Dessa körtlar brukar ju inte vara allt för lättretliga utan reagerar bara om de blivit ordentligt förbannade. Denna reaktion i kombination med att utslagen eller betten faktiskt börjat göra rejält ont, gjorde att Gullmarsplans närakut fick sig ett besök denna lördag. Jag fick ta prover och visa upp mig och mina värkande utslag. Imorgon kommer den definitiva domen, men i ett första utlåtande från läkaren ropar vi unisont:

Hej Bältros!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar