söndag 6 februari 2011




Premiäreldning i de nya ljusstakarna. De har ännu inte fått en given plats här hemma, men det kommer, var så säker. De är i vilket fall två riktiga skönheter som välkomnats in i det Carlqvistska hemmet.

Till förmån för den melodifestivalfrälsta vill jag ägna en rad eller två åt detta jippo. Även om jag känner att kommentarer på något sätt är överflödiga efter gårdagens första deltävling. Om det är detta som den statliga televisionen rapar upp ett antal miljoner senare tycker jag det är synd och skam. Jag vill påstå att det hela mer eller mindre liknade lokalrevy utan att nämna någon specifik vid namn. Inget ont om dessa publikdragande buskisföreställningar alls. Jag tycker bara att man från svt:s sida hade kunnat värpa fram något som kändes lite vassare, lite mer kreativt. Jag säger inget mer, så är ingenting övrigt sagt. Ur djupet av mitt hjärta önskar jag eder bättre lycka nästa lördag.

Idag har varit en galleridag. Det är mysigt att få sig lite nya intryck av människor som verkligen är kreativt skapande. Idag fick Galleri pang-pang (fd Galleri Ikon) ett besök. Ann Eringstam ställde ut Escape to Reality. En liten timid fotoutställning som bland annat handlade om kultur, könsroller och mediernas påverkan på våra liv. Liten men naggande god.
Nu när skokartongsvädret nära nog strypt alla energidepåer i kroppen var det skönt att låta sig färgchockas av målningarna i ett litet galleri på Södermannagatan. Kort sagt, galleriturer med fika som avslutning är en bra söndagssysselsättning. Den gör jag gärna om!

Nu ska jag försöka komma till ro och sova lite!
Godnatt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar