måndag 21 februari 2011



Nu är det bara att vänta. Tre sorters chili i ljuv harmoni. Jag vet hur det kommer att bli. Jag kommer att skärskåda dem flera gånger varje dag för att vara beredd att välkomna det första ljusgröna, späda lilla skottet.
När våren börjar närma sig på allvar kommer dessa chilisorter att få sällskapa med kryddfrön av allehanda sort. Dessa kommer att skärskådas på samma sätt, jag kommer att ha fullt sjå.

Ryktet om mina planteringsprojekt har spridit sig och två av de kommande små plantorna är redan tjingade. Det känns fint att få kalla sig trädgårdsmästare någon gång i livet.

Idag har jag gett mig hän på städfronten. Ni vet en sådan där trippelfinish-städning där dammtrasan gör sitt, följt av dammsugaren och våttorkning av golv. Det är inte det minsta roligt när man håller på, men nöjdheten sitter i långt efteråt. Sanna mina ord.

Nu ska jag försöka sova en stund!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar