onsdag 2 februari 2011



Än ser det inte mycket ut för världen, detta broderi. Men när det är färdigsytt har ni inte skådat dess like. Den ska pryda sin plats i ett lantligt kök någonstans utanför Flen. Den ska sprida glädje och hemtrevlighet året runt. Med sirliga bokstäver och blomsterrankor i ljuv harmoni ska den frambringa lycka och välgång i hemmet. Sanna mina ord. Inte konstigt man känner lite press på sig att den ska bli bra.

Brodyr. Det var inte igår jag satt och broderade det kan jag säga. Jag hittade visserligen tre små egenhändigt broderade vintermotiv när jag rotade i min jullåda strax innan jul. Det var både korsstygn och långstygn, så nog kan jag sy alltid, det gäller bara att fräscha upp minnet lite.
Det känns viktigt att den blir fin, det är ju en present trots allt. I nuläget kan jag inte riktigt svara på hur slutresultatet kommer att se ut, bara att den blir hemslöjdad med allt som hör därtill av blod, svett och tårar.

Jag lär återkomma när jag sytt mitt sista stygn på denna eleganta väggbonad. Jag ska visa hela världen vad mina uppfräschade brodyrkunskaper kan åstadkomma.

Nu ska jag återigen ta mig en tupplur.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Tips!Kolla gärna följande länk:

    http://www.brodera.nu/index.htm

    Kul idéer om inspirationen tryter någon dag! Själv är jag fast i kedjestygnsträsket.

    Heja, heja! /Tina S

    SvaraRadera