onsdag 16 februari 2011



Den har stått i sin lilla kruka och väntat i flera dagar nu. Väntat på att få komma ner i fet och näringsrik jord för att kunna breda ut sina små rottrådar och växa upp till en ståtlig och frisk kaffeplanta. Nu ska jag inte svika dig längre, i morgon min vän, ska du få jord runt fotknölarna.

Jag känner mig kreativ just nu, eller ska jag säga idérik. Det borde jag ju verkligen ta vara på. Kreativ och idérik utmynnar i min värld i att jag gör saker med händerna. Skapar saker och funderar på hur jag kan lösa små praktiska problem i vardagen.

I samband med en flytt för ungefär ett år sedan slängde jag en soffa som var det största och mest otympliga åbäke jag haft i min ägo. Från den soffan sparade jag ett par rejäla fortfarande mycket spänstiga sittkuddar. Tyget färgades svart och tanken var nog att jag kanske kunde göra något nytt av dem så småningom. Och vips, nu när jag är som mest kreativ har det blivit av. Jag har blivit en sittpuff rikare. Av en MDF-skiva, fyra stålrörsben och toksvart färg lyckades jag få till en riktigt sittvänlig sak som dessutom är betydligt mindre otymplig än soffan. Det kan ju knappast bli bättre.

Leve kreativiteten!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar