tisdag 15 februari 2011



Den här lilla rackaren hittade jag i en asiatisk affär på Olof Palmes gata. Jag tycker mycket om att strosa i affärer som har smaker från andra delar av världen. Jag skulle kunna drista mig till att säga att det finns få saker som är så spännande som att köpa hem en ny smak att komplettera matlagningen med. Den här gången blev det inget sensationellt, det erkänner jag på en gång. Jag hittade dock en sweet chili med ananassmak och eftersom jag använder originalutförandet på denna sås flera gånger i veckan, tänkte jag att lite variation förnöjer. Idag ringlades den ut över en wok och resultatet blev överdrivet gott!

Det sägs att man inte kan lita på mäklare och bilförsäljare. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men en sak vet jag. Att om man lägger ut en bra bil till ett lågt pris på Blocket så ringer telefonen tills man tar ut batteriet eller tar bort annonsen. Detta blev mr P och jag varse idag när han gjorde slag i saken och lade ut Bettans lillebror i annons på nätet. Folk ringde som tokar! Det ena samtalet hann knappt avslutas innan nästa pockade på uppmärksamheten. Det hela slutade dock lyckligt med en vinst på hela femton tusenlappar. Jag kan inte annat än gratulera!

Jag har varit förhållandevis lugn och fin de senaste nätterna om man ska tro min Sleeptalk-app. Det har mest varit prassel med täcket. Vi får se hur den kommande natten ter sig.

Godnatt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar