fredag 19 augusti 2011



















Nu är det den tiden på året då bilen är fuktig av dagg när man möter upp den vid trottoaren. Bettan får även lite imma på insidan av rutan innan varmluften svept bort det. Vindrutetorkarna går på högvarv i arla morgonstund.

Årsta har varit min destination idag. Solen sken från en klarblå himmel och flaggorna vajade i vinden. Efter avklarat värv sken fortfarande solen från en nästan molnfri himmel och flaggorna stod vågrätt i vinden. Väl hemma tog jag en tupplur efter maten. Nästan två timmar senare vaknade jag av att regnet slog mot rutan och himlen var svart som en säck. Det kändes nästan som att jag hade sovit ett dygn och vaknat upp nästa dag. Jag trodde nästan inte att det var möjligt att vädret kunde ändra sig så mycket på så kort tid. 

Nu sitter jag här och lyssnar på regnet som strilar på balkongen. Det låter ganska rogivande om jag ska vara ärlig. Väderleksprognosen lovar ingen större förändring förrän imorgon kväll. Ibland kan jag slappna av tillräckligt för att uppskatta den sortens regndagar. Kanske blir imorgon en sådan dag.

Imorgon ska jag i vilket fall unna mig själv att sova ut. Sova precis så länge som jag behöver, jag borde inte ens ställa klockan. Efter en första trevande vecka på jobbet, fylld av tidiga mornar ska jag sova min skönhetssömn. Det kan jag behöva.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar