torsdag 11 augusti 2011



















Getingar sticks inte bara utan gnager också bort stora bitar av Mozarella som de flyger hem med till sin familj. Om de nu har en familj. Det var åtminstone det som hände idag vid fikastunden med fröken K. Jag tror vi både kände att vi haft ett true Kodak moment tillsammans.

Vi satt ute men sommarvärmen infann sig inte riktigt som förra veckan. Den hade bytts ut mot en betydligt högre och klarare luft. Jag tror det var hösten som påminde oss om sin existens. Jag ignorerade den så gott jag kunde men erkänner att jag drog upp dragkedjan till halsen. Jag slöt händerna om kaffekoppen för att värma mig. Hösten får inte komma än, jag förbjuder den å det bestämdaste.

Eftermiddagens ägnades åt att köpa viktiga och oviktiga saker för att döva min jobbångest. Eftersom jag inser att just arbetet kommer att kunna sätta käppar i hjulet för min träning den närmsta tiden så såg jag till att köpa saker som kan förgylla en eventuell hemmaträning, de dagar det tar emot att bege sig ut i höstrusket. Jag tror det kan göra susen, för det var tungt som as att bära upp till lägenheten.

Nåväl, imorgon ska jag på jobbmöte klockan tio, så jag antar att det är dags att gå till sängen.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar