söndag 21 augusti 2011



















Idag sov jag länge igen. Jag tror i och för sig att jag somnade ganska sent och den där skönhetssömnen verkar det inte blir så mycket bevänt med. Till och med nyhetsmorgon som på helgerna brukar hålla på nästan hur länge som helst, sjöng på sista versen när jag kom med kaffet och smörgåsarna. Det enda som återstod var det avslutande musikuppträdandet med Johnny Logan. En man som vid det här laget mer än väl passar in i uttrycket "De gråa tinningarnas charm". Han var närmare bestämt helt gråhårig och jag tror även att man kunde skönja ett och annat grått hår på den bringa som blottades.

Efter frukost tog Fröken V och jag en ljuvlig promenad. Solen sken igen och jag tror även att flaggorna vajade en aning i vinden. Vi gick en riktigt skön långpromenad och mellanlandade i Hornstull för kaffe och bra samtal. Solen värmde verkligen och det kändes skönt att få suga i sig lite D-vitamin inför stundande veckas arbete. 
Årstaviken är verkligen vacker, idag tror jag bestämt att det glittrade lite extra i vågorna när vi gick längs vattnet tillbaka mot Skanstull. Det badades från några bryggor och jag blir alltid lika förundrad över sensommarbadarna och dess entusiasm. Men den verkade faktisk vara genuin.

Väl i Skanstull gjordes en ny avstickare för mat. Kycklingsalladen på Ringvägen har mer eller mindre blivit en rutin, den är god och jag blir ordentligt mätt, jag vet vad jag får och det känns tryggt att äta den. Promenaden avslutades för min del inne på Konsum hemmavid. Där hämtade jag ut en vadderat kuvert med viktigpapper inför kommande vecka. 

Nu ska jag göra ett nytt försök med skönhetssömnen!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar