onsdag 31 augusti 2011



















Idag har det varit en skitdag på jobbet. Små saker som gjort att jag tappat fokus och stört mig mer på det stoj och stim som fyller mina dagar, än vanligt. Jag ägnade lunchen åt att pilla i mig lite panerad fisk i skolans matsal. Eftersom jag återigen arbetat in tid passade jag på att ta en eftermiddagslur i bilen. Gamla Bettan hade förvandlats till klassisk ångbastu efter att ha stått i solen hela förmiddagen, så jag vevade ner fönstret en aning och ställde klockan för att inte missa eftermiddagsfotograferingen. 
Trots att hettan var nästan olidlig somnade jag på en gång. En halvtimma senare vaknade jag av att tre elever formligen stod och stenglodde på mig utanför fönstret. Det verkade inte heller som att de brydde sig om att jag hörde allt som sas där utanför:
- Kolla det sitter någon och sover där i bilen. Det är ju fotografen, kolla!

Då vakande jag och ägnade resten av min tid i bilen åt min nya passion, Wordfeud. Jag lyckades inte med några praktord direkt, men jag antar att jag är förlåten efter det bryska uppvaknadet.

Kvällningen tillbringades i Hornstull. Fröken S och jag gick vår vana trogen till Babels Deli och beställde Babelsmix att ta med. En vanlig och en utan kolhydrater, precis som alltid. Babelmixen är så underbar! Jag vet inte vad det är som gör att oavsett hur ofta jag äter den, så kan jag längta tills nästa gång jag får sätta tänderna i den. Nu skulle jag t ex kunna äta en tallrik till.

Nu ska jag valsa ner i säng.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar