onsdag 24 augusti 2011



















Jag kan inte påstå att jag gjort överdrivet många knop idag. Det har varit sista utbildningsdagen för nya fotografer och jag har låtit min praktikant arbeta för glatta livet medan jag gjort min del och varit behjälplig. Jag har försökt sprätta iväg tips till höger och vänster, komma med glada tillrop och peka med hela handen när det behövts. Det sistnämnda behövde jag tack och lov inte ägna mig åt så ofta, det fanns det andra som gjorde.

Jag hade stoppat ner Jallayoghurt, en banan och ett ett äpple i väskan i morse. Det skulle bli dagens lunch hade jag tänkt, för mer än så brukar man inte hinna att äta. Men idag bedrog jag mig, den som lagt schemat hade av någon anledning lagt in nästan två timmars lunch. Nog för att det är härligt med långlunch, men på en skola tenderar två timmar att bli i längsta laget. Dessutom kom en av mina chefer förbi med en kombination av sushi och yakinikulåda till mig och min praktikant idag så Yallayoghurten fick åka med mig hem igen. Vilka lyxlirare vi är!

Det har varit skön temperatur ute idag. Det känns som att sommaren faktiskt dröjer sig kvar ett tag. Härligt! Fortfarande känns det som att uteserveringarna har lite av sin högsäsong kvar. Folk sitter där med händerna kring kaffekoppen för att inte börja huttra när eftermiddagen tar vid. De flesta hak erbjuder filtar också för att hålla kvar matgästerna så länge det går, andra erbjuder nästan ingenting alls (se bild). Restaurang Lai-Lai på en tvärgata till Långholmsgatan är ett sådant ställe. Jag skulle nästan kunna kora Lai-Lais uteservering till norra europas absolut tråkigaste och omysigaste plats. Det är i allafall inget ställe dit jag skulle vilja gå för att få sitta ute och ha det lite mysigt i solen.

Nu ska jag varva ner och njuta av en onsdagskväll.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar