måndag 8 augusti 2011



















Rosa himmel över Stockholm.
Idag hade jag bokat tid med handkliniken för att få en statusuppdatering. Sagt och gjort, jag stegade in på Rosenlunds sjukhus i förmiddags och fick veta att rörligheten fortfarande var hämmad. Jotack, jag vet det. Att styrkan inte fanns där som i högerhanden. Inget nytt under solen alltså. Nästa måndag börjar allvaret, vi får helt enkelt se hur det går, jag lovar ingenting.

Det blev lunch och kaffe i Bagis, tillsammans med fröken H och lilla fina skrattmaskinen Siri-Lo. Jag hann hem till tvättiden som var så efterlängtad! Äntligen hade det lagat maskinerna så att det åter kom vatten på kläderna under tvättprogrammet. Det gick jag bet på sist. 

Kvällningen innebar fika och tillhörande pastasallad med kyckling i rejäl portion på söder i sällskap av fröken K. Vi satt ute, men idag var det i svalaste laget. De senaste dagarna har varit ljumma och kvällarna likaså. Det kändes nästan lite som höst luften där vi satt och språkade. Jag var förberedd och hade tröja med mig, fröken K lånade filt och jag tror hon höll värmen.

Jag tackar  för förtroendet och säger,
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar