måndag 15 augusti 2011



















Ok, första dagen på jobbet efter semestern. 
Ingen utmaning direkt om jag ska vara ärlig, men det var skönt att bryta arbetsisen och komma igång nu. Jag har våndats allt för länge, nu gick startskorttet. Idag fick jag ju dessutom sova ut eftersom jag inte började förrän klockan ett. Imorgon är det upp i ottan igen och gamla Bettan ska ta mig till Spånga. Rusningsköer, say no more.

Vilken otroligt kvav väderlek det har varit idag. Jag öppnade tvärdrag i rummet jag skulle plåta i men ingenting hände. Jag kände mig inte helt fräsch och säker när jag hade satt upp all utrustning och skulle möta mina linslusar. Jag tror inte att jag var ensam om att känna mig lite svettig. En och annan hade fått stressrosor på halsen efter porträttfotograferingen och vid gruppfotot fick de stå som packade sillar för att jag skulle bli nöjd.

Väl hemma petade jag i mig resterna av en indisk kycklinggryta och återigen var det på håret innan blodsockret damp i botten. I år måste jag försöka hitta en rutin för matätandet på jobbet. Även om tiden aldrig finns så måste jag ju äta på något vänster. Kanske ska jag köpa mig en mattermos? Så kan jag ta en tugga mellan varje gruppbild. Ja, jag måste komma på något bra, för jag gör av med attans mycket energi nu när jag tränar. Jag vill inte bli en våt fläck på jobbet.

Mer än en våt fläck verkar det ha blivit i många källare det senaste dygnet. Vilket sanslöst regnande! För en gång skull har vi här uppe i Stockholm klarat oss än så länge. Vi får väl se hur det blir under morgondagen.

Nu önskar jag eder alla en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar