fredag 12 augusti 2011



















Det finns inget bättre än när det kommer en dag av sol efter flera dagars regn och skokartongsväder. Idag var det klarblå himmel när jag slog upp mina gröna, det var underbart! Jag trippade upp till kaffebryggaren och det var på förhållandevis lätta steg.

Idag har jag avverkat ett jobbmöte, en stillsam tillställning som fick jobbångesten att släppa en aning. Det var skönt att träffa kollegor över en bit mat. Skönt att se att de också våndats en del inför det faktum att det snart drar igång på riktigt.
Jag vet inte varför jag känt mig så avig inför jobbstarten i år. Jag tror det kan bero på att jag haft en så lång och härlig ledighet. Det blir abrubt att ge sig ut i verkligheten igen. Tur att de kommande veckorna blir en mjukstart. Har vi tur med vädret kommer många av fotograferingarna att kunna ske utomhus. 

Jag har haft uppehåll i träningen två dagar nu. Inget konstigt i det, jag måste få tid att vila så att jag återhämtar mig ordentligt och inte går sönder mer. Men det var fascinerande hur skönt det var att genomföra ett pass idag. Det kan låta larvigt, men det var som att solen gick upp en gång till. Jag fick ny energi och kände mig glad och pigg! Jag kunde till och med tänka på kommande säsongs jobb med ett leende. Det är märkligt vad en endorfinboost kan göra med kroppen. Allt tungsinne blev som bortblåst.

Nu hoppas jag lite på att solen visar sig lika mycket imorgon, då kan jag vara lycklig igen! Men först kommer en natt med fullmåne. Jag går och lägger mig som vanligt, agerar Drak-Ulla några timmar och sedan, lagom till morgonkaffet, försvinner allt hår från händerna.

Godnatt önskar Drak-Ulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar