måndag 29 augusti 2011



















Ny vecka, samma destination. Det är skönt när man är stationerad på samma skola flera dagar i rad och i Nacka har jag nu befunnit mig sedan tisdags i förra veckan. Drömläge. 
Nåväl, imorgon och ett par dagar framöver är det Södertälje som gäller. Det måste vara femte året i rad som jag är på den skolan nu. Där blir jag omhändertagen och gullad med, det tycker jag om. Det brukar stå en bricka med en kaffetermos, smörgåsar och någon form av frukt. Det är stort med tanke på att man knappt annars brukar bli tillfrågad om man vill ha kaffe. Vi får väl se om jag får samma fina behandling i år.

Efter jobbet idag hann jag med en sväng ut till Bagis. Härligt att få kramas lite med Siri-Lo igen. Det går fort i utvecklingen nu märker jag, nu kan hon inte bara gå utan känns dessutom riktigt stabil. Jag tyckte mig höra hur hon försöker forma ord och faktiskt också lyckas.
Jag var en värdelös lektant idag, alldeles för trött. Jag tror jag slumrade till lite när vi läste saga. Inte ens Bajskorvsboken kunde få mig att hålla ögonen öppna! Till slut fick jag lägga mig och vila en stund för att klara av en fortsättning på dagen. Det är inte för inte det kallas powernap. Det räcker egentligen bara med att man får blunda tio minuter för att få nya krafter att läsa ytterligare ett kapitel i Bajskorvsboken.

Idag betalade jag mina räkningar, lite sent kanske men nu är det gjort. Jag märkte att det kändes lättare och nästan okej att betala dem om jag samtidigt kunde sippa på en kopp kaffe. Jag hörde en gång en vän som sa att han hade majoriteten av alla sina räkningar via autogiro och han pga det hade blivit en lyckligare människa. Jag tror honom, då slipper man ju se skiten!

Nåväl,
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar