tisdag 16 augusti 2011



















Så här kan det se ut i en lärarrumskyl. Mina omedelbara funderingar vid åsynen av detta blir; Varför ligger det tre stycken påbörjade ostar i kylen? Har de stått där sedan skolavslutningen innan sommaren? Varför ligger de löst och inte i en påse? Detta är frågor som jag aldrig kommer att få svar på. Jag kan bara spekulera i varför det är tre stycken. Kan det vara så att det är tre olika sorter för att alla lärare inte gillar samma? Jag tippar i så fall på att det är Grevé, Cheddar och Prästost.

På frågan om de stått där sedan skolavslutningen tror jag mig ha svaret nej. Men att döma av färgen skulle man kunna tro det, ostar blir gulare med tiden och speciellt om de få ligga utan omslag. Dessa tre ostar förblir ett mysterium i en kyl i Spånga.

Idag jobbade jag in tid. Jag betade av lärare i en rasande fart och fick till och med beröm av skolans högsta höns för att jag som hon sa; "Var sååå effektiv, professionell och lättsam!". Hon tyckte om mig helt enkelt, det kändes bra. Jag tyckte lite om henne också för att hon frågade mig om jag ville ha kaffe hela tiden. Jag ville det, därför tyckte jag om henne.

Nu ska jag hasta i säng så att jag orkar till Nacka i ottan.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar