torsdag 29 december 2011



















Åh tack Bonniers Bokklubb, den här inbjudan att bli medlem känns verkligen personlig. För att locka lite extra hade de lagt i en blyertspenna i kuvertet. Men jag tror jag avstår den här gången, faktum är att jag inte blev det minsta lockad.

För mig fungerar det så att jag läser mycket i perioder. Ibland kan jag inte lägga ifrån mig böckerna och andra delar av året tittar jag inte ens åt böcker. Vanligtvis brukar läslusten vakna till liv under sommarhalvåret, så det var ju extra dålig timing för Bonnier att slösa en blyertspenna på mig. Jag antar att det har med åldern att göra, men just nu läser jag helst biografier och faktabaserad litteratur. Senast i somras läste jag en förträfflig biografi om den lilla stora farbrorn som inte vill bli stor, Gösta Ekman. Av någon anledning tycker jag också mycket om att läsa om mord, vare sig de är fiktiva eller verkliga berättelser. För ett tag sedan fick jag Nordisk Kriminalkrönika av mr P och den grävde djupt i allt det som jag tycker är intressant i kriminalväg. Ryslig på alla möjliga sätt, men intressant!

Efter en rätt sen träningsomgång ska jag nu varva ner för natten och jag önskar,
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar