söndag 4 december 2011



















Jag tyckte mig skymta lite sol idag. Den behagade visa sig bara precis så mycket så att man förstod att den inte slocknat. Jag passade på att ta en promenad till söder med Fröken V. Min väska passade lägligt på att gå sönder tidigare på förmiddagen och jag tänkte att min promenad mot Södermalm kanske kunde resultera i en ny väska. Jag gick bet. Jag gick istället hem med en ny mössa och magen full av muffins.

Vi skriver andra advent i almanackan och Kung Bore har hittills inte gjort speciellt mycket för att visa sig. Någon liten frostslinga på taken i arla morgonstund är allt han lyckats åstadkomma. Men så såg jag vädret på TV alldeles nyss. Det visade sig att den kommande veckan skulle ligga på minussidan, blått på väderkartan. Hoppet om vintern är inte helt ute alltså. Jag ser fram emot veckan med tillförsikt. Ge mig Svarthalka, Ryssvinter och Köldsmocka, för det Kung Bore hittills visat känns mer som en ljummen fis i en långkalsong.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar