torsdag 22 december 2011



















Det var sannerligen inte igår jag var på Väla Centrum i Helsingborg. Köpcentret som vuxit sig så stort att till och med Anniken Kringstad hade sprungit vilse. Det var affärer så långt ögat nådde och just idag invaderades de av julklappsstinna skåningar som satt ett extra gummiband runt plånboken. Jag tycker Stockholm har gott om affärer i sina inomhusgallerior, men detta var snäppet vassare. 

Det är ju egentligen ren och skär idioti att åka till ett köpcentrum två dagar innan julafton, men vi hade ett utstakat mål med färden och det var att hitta en ny bäddmadrass till mor, samt ett litet hyllskåp till hennes badrum. Som sig bör var vi på olika ställen och jämförde priser och kvaliteter för att hitta det perfekta av sin sort. Tyvärr ville det sig inte riktigt, vi åkte hem utan både bäddmadrass och hyllskåp, men vid nästa tillfälle kommer hon att kunna dyka rakt på rätt sak och slipper all vånda. Själv har jag köpstopp men lyckades ändå med konststycket att köpa ytterligare ett par julklappar. Jag vet inte hur det gick till om jag ska vara ärlig. 

Hemma i Stockholm finns det många nischade butiker och i de flesta fall undrar jag hur de går runt. Hur många kunder har en nischad butik per dag? Ja det beror såklart på vad det är för nisch man slagit sig in på. Muffinsfabriken tillhör en av favoritbutikerna hemmavid och nu har jag även skaffat mig en på Väla Centrum i Helsingborg: Gräddbullerian. Där såldes gräddbullar av allehanda slag, med smaker som man inte trodde att en gräddbulle kunde ha. Mor och jag kunde inte motstå frestelsen utan köpte var sin; Passionsfruktssmak och Lakrits. Givetvis smakade vi av varandras och i detta fall avgick Passionsfrukten med segern, men lakrits kom inte långt efter.

Nu ska jag sova och peppa för granpynt och pepparkaksbak.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar