fredag 16 december 2011


Som ni ser håller den på att komma ut ur sitt skal, min lilla Amaryllis. Jag blir alltid så glad när jag lyckas få till det på växtfronten. Välkommen ut i det fria, välkommen att sätta lite färg på skokartongsvädret.

Idag har jag jobbat en aning. Med regnet strilandes mot rutan begav jag mig mot Hägersten och Älvsjö. Söderort gillar jag. Vi hade skjutit en timma på första fotograferingen för att ge säljaren lite extra tid. Så här i efterhand kan man ju verkligen fråga sig varför. Jag har plåtat många lägenheter och villor de senaste åren. En del riktiga råttbon, andra med målarfärgen fortfarande fuktig i tamburen. Ett par lägenheter har till och med haft golvpappen och stegen kvar från målningen när jag kommer på besök. Det har varit högt och lågt. Idag tror jag dock att jag hamnade på en helt ny nivå. Sällan har en bostad skapat så mycket obehag och sorgsenhet. Jag skulle gott kunna säga att jag blev illa berörd av det jag såg. I ett sådant fall gäller det bara att göra det bästa av situationen. Mäklaren kände nog ungefär som jag och i det här fallet blev det lite som det blev med bilderna.

Är det inte väldigt ovanligt att det åskar så här års? Jag fick för mig att det bara var något som vädergudarna ägnade sig åt på sommarhalvåret. Hur som helst dundrade det på riktigt bra idag vid några tillfällen under kvällen. Vädrets makter kan man tydligen inte lita på för fem öre nuförtiden.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar