torsdag 8 december 2011



















Ovanstående bok hittade jag bland de andra böckerna i en hylla på Åhléns. Den stod där bland de glättiga kokböckerna med den ena kändiskocken efter den andra. Bland böckerna om träning och hälsa, mode och inredning. Den stod där grå och dan och kostade 129 riksdaler. Jag undrar vem som förbarmar sig över den i jul?

Nu tror jag mig vara i det närmaste klar med julklapparna. Åtminstone de julklappar som jag betat av från andras önskelista. Sedan kan ju dessa klappar alltid komma att kompletteras med något extra smått och gott. Eftersom jag med bestämdhet vet att lilla Sirsan inte kommer att läsa det jag nu skriver kan jag berätta att jag gått all in i Barbapapa-temat till henne i år. Dessa små färglada, formbara figurer är numera Sirsan absoluta favoriter och jag vill ju gärna göra mig populär. Jag har en känsla av att hon kommer gilla mina klappar i år. 

Jag lär återkomma i ärendet.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar