måndag 5 december 2011



















Idag var jag alldeles vimmelkantig bollen när jag vaknade. Jag kom inte längre än till soffan och där jag sov ytterligare ett par timmar. När jag vaknade igen kändes kändes det bättre. Undrar just vad det var för mikrosjuka jag drabbats av? Hur som helst piggnade jag på mig och resten av dagen har ägnats åt någon slags försmak av julstädningen. Det var verkligen på tiden. Jag har dammat, dammsugit och våttorkat golven. Balkongen har preparerats inför vintern. De deprimerade plantorna har kastats och den lilla lövhögen, från björken här utanför, är borta. Nu doftar det rent både ute och inne och jag känner mig till freds i kroppen. Imorgon åker ljusslingan upp på balkongräcket.

Imorgon bär det av till ortopedkliniken med min tumme som aldrig blivit bra. Det ska bli spännande att se vad de säger om den lille stackaren. Jag tillhör ju den skara människor som tyvärr inte har speciellt bra erfarenheter av just vården i samband med vårdcentralen, så jag sätter mitt hopp till ortopeden imorgon. Det skulle vara så skönt att få rätsida på den och slippa ha ont.

Nu ska jag smutta klart på kaffet.
Godnatt så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar