fredag 9 december 2011



















Jag hörde talas om ovädret som drabbade Västkusten med regn och blåst igår kväll. Idag på morgonen hade det nått stockholmstrakten och det var inget mysväder direkt. Små spår av snö låg kvar utanför fönstret när jag klev upp, men termometern visade plus och det hade snart smält bort. 

Jag ilade iväg för att få min andra kortisonspruta idag, jag hade inte tänkt nämna att det gjorde ont men nu gjorde jag det. Hur som helst, nu är det avklarat och jag ska bara vänta på att den har sin verkan. Jag hoppas på riktigt att det var värt det.

Nu ska jag ta helg, slappna av och slippa oroa mig för illa onda stick. Nobelhysterin har börjat ta form i huvudstaden. Morgonsofforna har samlat viktiga människor som ska säga sitt om hur kungen klarade sig. Som har en åsikt om Drottning Silvias val av klänning. Antagligen kommer de också att fälla en och annan kommentar om Victorias gravidmage. Jag tillhör inte den skara människor som suttit bänkad framför tv:n för att följa festligheterna. Jag försöker hålla mig uppdaterad med någon form av sammanfattning som brukar dyka upp när hela kalaset avslutats.

Jag vill ändå passa på att slå ett slag för Tomas Tranströmer. Det var på tiden att en genial svensk fick ta del av Nobels pris. Grattis från mig.
Godnatt så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar