torsdag 15 december 2011



















Det var det på tiden att jag fick träffa lilla Sirsan igen. Hon hade varit ifrån stan med mamma ett tag och jag har längtat lite efter henne. Det blev kaffekalas med pepparkakor och annat smått och gott. Det åt vi av tills åtminstone en av oss var alldeles brun runt munnen. Härligt! Efter kaffet läste vi det den klassiska sagan om katten på råttan och råttan på repet...Vilket fick mig att inse att den där pojken som var så förskräckligt hungrig i sagan faktisk är en elak och egoistisk liten pojke. Nåväl, det går ju alltid att byta ut lite ord utan att Sirsan märker det, än så länge.

När mitt arbetsredskap går sönder mitt under arbetsdagen är det skönt att ha vänner med ett stort hjärta. Häromdagen fick jag låna kamera av Mr P och idag promenarade jag ner till Hammarbyhamnen och Studion för att lämna tillbaka den. Där bjöds det på kaffe och Lussekatt, fasen vilket frosseri. Nere i studion byggdes det för fullt, en liten scen för framtida festligheter. Då mindes jag plötsligt att jag även lånat en sticksåg som antagligen hade kommit väl till pass under det här bygget. Den får jag ägna delar av morgondagen till att lämna tillbaka.

Tills dess ska jag försöka få lite sömn.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar