tisdag 27 december 2011



















Idag har jag och Gamla Bettan återigen ägnat mycket tid tillsammans. Fem timmar i sätet från Skåne till Stockholm. Nu är julen över för den här gången. Jag hade tänk äta lite medhavd lunch vid Vätterns strand men magen kurrade inte riktigt då. Det fick bli mat i farten istället, ett par äggmackor, yoghurt och en äppelmer. Fina grejer, och gott!

Dagmar drog och slet i Gamla Bettan hela vägen, hon fick ingen rast ingen ro och inte jag heller. Men jag såg inte speciellt mycket åverkan på den sträcka jag avverkade. Det låg ett par avblåsta träd här och var men inget värt namnet storm. Annat var det när jag åkte från Skåne till Stockholm med ett flyttlass i hyrd skåpbil 2005. Då hade Gudrun lekt med oss människor och kastat träden som plockepinn längs hela vägen. Det var andra bullar. Bilfärden har ändå satt sig lite i kroppen och nu ska jag ta mig en lur. Imorgon blir det jobb igen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar