onsdag 7 december 2011


Ja, ok jag medger att jag sov illa på grund av den där satans injektionen. Så här i efterhand tycker jag att jag var väldigt modig och tapper som tog den. Jag hade lika gärna kunnat säga, nej jag vägrar, men det var ju innan jag visste hur ont det gjorde. Nåväl, nog tjatat om sprutan.

Idag har jag försjunkit fullständigt i ett fotoprojekt helt på hobbybasis. Det är roligt när man gått och fnulat på något länge och sedan skrider till verket. Antingen blir det exakt som man hade tänkt sig eller så kan det ta sig helt andra uttryck. Idag hamnade det slutgiltigt vid det sistnämnda, men det blev nästan bättre än min första tanke. Jag känner mig nöjd hur som helst.

Jag måste få slå ett slag för den ljuvliga lilla Jordärtskockan. Jag gjorde ett potatismos till mina pannbiffar idag. Det smaksatte jag med några jordärtskocksknölar som fick koka med i potatisvattnet. Det är inte klokt vilken god smak det ger, helt fantastiskt gott. En väldigt mjuk och len ton som slinker ner som en balsamkur i halsen. Jag läste att jordärtskockan är en slags solros, släkt med den vanliga hederliga solrosen så som vi är vana att se den. 

Därmed stänger jag lådan för viktigt vetande och önska Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar