söndag 17 oktober 2010



Den här klänningen torde ha suttit på världens längsta och kanske också smalaste kvinna. Åtminstone borde benen ha varit väldigt läckra spiror om man nu tycker om långa sådana.
Denna ljuva klänning skymtade förbi på Qvartinge Antikhandel i Mariefred. Ett eldorado för oss som tycker det är roligt med antikviteter och snygga saker med några år på nacken. 2500 kvm i tre plan med bara en massa roliga gamla saker. Åk dit!

Det är underbart att få bli bjuden på middag ibland. Det händer då och då att Kajsa och Robert förbarmar sig över mig och jag blir alltid bjuden på fantastiskt god mat. Så även denna gång. Fylld krabba med en god sallad på avocado, ruccola, spenat, brie och lite rostade pinjenötter. Fylld krabba innebar i sin tur en ljuvlig harmoni av räkor, dill, tomater, krabbkött, grädde och på toppen låg det ost som smälte ner över hela anrättningen efter en stund i ugnen. Man dog nästan av godhet, som vanligt.

Kanske var det årets sista utefika som ägde rum idag. Nytorget bjöd på sol och faktiskt kunde man snöra av sig halsduken och knäppa upp jackan lite, det värmde! Jag tror jag fick en liten ros på kinden där jag satt i solen. Det kändes också lite som att färgen återvände på det spöklika transparanta skinnet i mitt ansikte.
Det finns många fina barn i min vänskapskrets nu. Och fler kommer det bli. På årets sista skälvande utefika fick jag också reda på att ytterligare en liten knatte kommer att träda fram en bit in på nästa år. Spännande! Men än så länge njuter jag i fulla drag av lilla söta Majken och lillpuppan Siri-Lo.

Nu tror jag att jag ska försöka kurera min onda hals. Min antågande förkylning ska få sig ett rapp på käften. Så får vi se om den lyssnar, våld lönar sig ju knappast i vanliga fall så det kanske är idé att ställa in sig på ytterligare en sjukvecka.

Skit också och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar