torsdag 14 oktober 2010



Det här måste ju vara den snyggaste chokladbitspåsen som designats!
Njamb coko. Var hittar man en så snygg påse om inte på den omvittnat fantastiska affären EGs Fyndmarknad i Alby. Där kan man finna allt som behövs till hemmet, fast till halva priset. Vill man ha Grisknogar för under tjugo kronor finns det givetvis att få tag på där. Om du känner dig sugen på Fläskkött med säd behöver du inte vänta länge. För dig som letat frenetiskt efter en Hand-Brake cover är letandet över om du besöker denna fyndmarknadernas fyndmarknad.

Jag gick in i butiken med förevändningen att handla det jag verkligen behövde i form av rengöringsmedel och lite hygienprodukter så som schampoo och sådant som gå åt. Jag gick därifrån med två fulla kassar och var 350 kr fattigare. Jag stålsatte mig verkligen när jag gick förbi hyllan med nötter och torkad frukt. Jag tror jag hade kunnat fylla en kasse med enbart detta, men jag rörde inte ens hyllan!
Summa summarum det var väl värt ett besök och jag kommer att återvända när suget blir för stort efter Grisknogar eller när tvättmedlet sinar.

Idag intog jag en katolsk förskola som coach. Det kändes annorlunda, speciellt. Vi möttes av fyra nunnor som visade vägen till lekrummet, det satte sin prägel på dagen. Pandan och fotografkollegan skakade hand med varandra och jag tyckte det kändes som att det uppstod ömsesidigt tycke. Men det är i min påse han bor, det är jag som är hans matte, så han åkte med mig hem i bilen igen.

Imorgon ska han få hjälpa mig i Skäris.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar