onsdag 20 oktober 2010



Hur gör man när man mäter sin hud? Måste jag mäta min hud? Vilken hud är det som mäts? Är det underhuden, läderhuden eller överhuden? Och framförallt, vad resulterar det i?
Jag känner mig väldigt osäker på om jag vill mäta min hud, på ett apotek i Globen Shopping. I förkylningstider och allt.

Jag tycker faktiskt att jag har kämpat med min förbannade förkylning tillräckligt. Min hosta från förra förkylningsdusten har inte ens lämnat mig förrän jag sitter här igen med en hals som är röd och svullen. Imorgon ska jag inte göra annat än att kurera mig, hur man nu gör.

Jag hann med att svepa förbi tandläkaren som ligger i huset mitt emot idag. Tanden är fortfarande vass och det skulle vara skönt att slipa till den eller hur man nu går tillväga "nuförtiden". Det visade sig hur som helst att det inte fanns någon tid förrän i slutet av november. Vid det laget lär väl underläppen vara mer eller mindre perforerad. Jag får söka mig till gamla hederliga Folktandvården. Där borde det väl finnas tid för mig? Landstinget kan man väl lita på? Får man fortfarande ett klistermärke?
Kurera mig först, sedan tandis. Så får det bli.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar