söndag 31 oktober 2010



- Bus eller godis? Det var väl ett jäkla tjat om det!
- Bus eller godis? Skit på dig!
Nää, så skulle jag ju aldrig säga till nåt litet målat barn som tigger godis eller kastar ett ägg på min ytterdörr. Nej, sanna mina ord.
- Bus eller godis? Åh hej lilla vän kom så ska du få mitt godis som jag köpt bara för den här helgen. Varsågod! Bli inte glad, säg inte tack.

I helgen har jag vågat mig ut. Klivit rakt ut i verkligheten och andats stadsluft och det gick inte att ta miste på Halloweentemat. Stora pumpor, små pumpor men framförallt orangea pumpor. Den klassiska Connecticut Field pumpan, som numera aldrig får kallas just så. Den har tappat sin identitet, den har degraderats till Halloweenpumpan. Lite som att bli vald till årets lucia och därefter aldrig någonsin igen bli kallad vid sitt riktiga namn, utan bara Lucian.
Sorgligt.

Efter en hel vecka i sjukbädden kände jag att kroppen inte riktigt var redo för några större utsvävningar. Därför avnjöt jag en hemlagad hamburgermeny hos Per till sent inpå småtimmarna. Fick underhållning i form av ljuvligt gitarrspel av Oskar. Därefter var jag matt en hel dag, kroppen är inte i form.
Därför ska jag nu förflytta mig till kudden, där ska jag lägga ner mitt huvud och somna.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar