tisdag 19 oktober 2010



Faktum är att det är väldigt lite som slår ett leende från lilla pluttan Siri-Lo. Lyckligtvis smäller hon av ett frekvent antal tandlösa sådana varje gång jag ser henne.

På tal om tandlösa, jag tappade helt plötsligt en liten flisa av en tand idag. Jag slog inte ens i den i något. Kan det gå till så? Börjar mina tänder bli så dåliga att de krackelerar utan vidare nu vid 36 års ålder? Vad är då nästa steg och hur kommer jag att se ut i munnen när jag är femtio?
Samma sak hände med en framtand i överkäken för ett antal år sedan och nu var det alltså dags för en framtand i underkäken att tappa fokus. Den är vass som attan nu, känns inte alls bra.
Kanske måste jag ta en tripp till tandis nu i veckan då. Jag antar att jag borde skämmas när jag säger att det var tio år sedan sist. Detta till trots har jag svårt att tänka mig att det finns särskilt mycket att justera bortsett från flisorna.
Jag tror eventuellt att det finns anledning att återkomma till detta ämne.

Tills dess ska jag borsta de gaddar som hänger sig kvar och låta tandtråden jobba ett extra varv.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar