tisdag 5 oktober 2010



Det gick inte riktigt som jag tänkt mig på jobbet idag heller. Ny kamera och nya förhoppningar, men kameran spelade mig ett spratt. Det blev till att säga förlåt och ursäkta och hoppas på förståelse ytterligare en dag. Med lite glatt humör och blink med ögat från min sida, var det som att problemet aldrig inträffat.
Nu håller jag tummen för att jag ska slippa stå med skammen imorgon också. Min oemotståndliga charm räcker inte hur långt som helst.

Värmdö Köpcentrum är som vilket annat köpcentrum som helst. Massa affärer sida vid sida och en stor parkering. Men Värmdö Köpcentrum har också den lilla Te och Kaffebutiken Kanel och Kardemumma. Ända sedan jag steg ut från butiken före sommaren med en krämig Caffelatte i handen har jag längtat efter att få en kopp till.
Det var därför med vördnad jag steg in i butiken idag. Jag log både inombords och utombords när jag insåg att jag nu var riktigt nära den där efterlängtade koppen. Jag log nog minst lika stort då jag steg ut ur butiken med en kopp från himmelriket i ena handen och en påse nymalet lösviktskaffe i den andra.

Jag kan inte riktigt beskriva hur underbart det doftade i bilen på väg hem. Jag tror eventuellt att det luktar så hos Sankte Per. Har jag tur sitter doften kvar imorgon bitti. Jag ser nästan fram emot att få öppna dörren till Bettan imorgon och se efter.
Tills dess, håller jag ut.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar