söndag 26 december 2010



Det är ljuvligt med alla stearinljusen som bor hos mig. Visserligen lite halvtrist när de kräks ur sig en massa stearin som rinner ner på parketten, men i det stora hela är det ljuvligt.

Idag var det lite tungt på badmintonbanan. Jag slår vad om att det var julmaten som gjorde sig påmind. Tack och lov hade min kära motspelare också passat på att fira jul och hade lite extra tyngd i magsäcken. Trots den ystra isterbuken knaprade jag in ytterligare lite på det försprång som mr P så länge gått och sugit på. Jag säger det rakt ut nu, det är snart slut med allt vad försprång heter och jag menar det. Bäva månde du, mr P.

Idag förevigade jag min bror och mor. Har man en liten portabel fotostudio med allehanda teknik som hör till så får man skylla sig själv. Ja, det var faktiskt inte så ansträngande och de verkade tycka att det var riktigt roligt, och det var ju lite det jag var ute efter. Till råga på allt blev det fina bilder och då blir ju även jag lite glad. Slutet gott allting gott.

Imorgon ska jag nog bege mig iväg till en affär av något slag och se om de satt ner priset så jag kan göra kap. Jag hörde tex att fröken R hade varit och fyndat en eltandborste. Den hade kostat en bit över tusenlappen och nu gick den loss på futtiga 899kr. Vilket kap! Tydligen var den så effektiv att citat: "Käken domnar och tandkrämen sprutar!". Ja, sanna mina ord, det är inte utan att man blir lite nyfiken på att skaffa sig en egen. Jag har tillsvidare fått löfte om att få prova hennes för att känna efter om det är något för mig. Egen borste till och med, lyxigt!

Nu ska jag sova lite och bestämma mig för om jag vågar prova den där effektiva borsten eller ej.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar