måndag 6 december 2010



Idag firar jag med äppel-och blåbärsbrus. Riktigt angenäm dricka till vardagsfira. Vad finns det att fira en vanlig grå måndag, ja det kan man undra. Ibland blir sinnet lite lättare när saker som rör ens familj tar en oväntad vändning, i positiv riktning. Idag är en sådan dag, det gläder mig. Då firar jag.

Jag har fått dille på stearinljus. Förut nöjde jag mig nästan alltid med värmeljus, men i år är det annorlunda. Nu vill jag ha dem i trevliga färger och minst fem centimeter i diameter. De finns att köpa överallt men i högst varierande kvalitet. Än så länge har jag inte lyckats köpa på mig några riktigt dåliga ljus. Ni vet den sorten som börjar rinna efter en kort stund eller kväver sin egen veke. Sådana ljus gör mig ledsen. Jag tror jag ska köpa på mig lite fler av den bra sorten så att jag har så att jag klarar mig nu när vi står inför denna orimliga skräckvinter.

Imorgon tror jag att jag ska ta en tur till Nacka Forum för att se om jag får någon inspiration till paketen under granen. Än så länge ligger inspirationen i djupsömn, men det sista som överger mig är hoppet. Jag kanske kommer hem med sinnet fullt av julefrid och samtliga julinköp avklarade.

Jag lär återkomma i ämnet, men tills dess:
Ha en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar