tisdag 14 december 2010



En sådan här har jag inte pillat i mig sedan i somras. Det var med stor tveksamhet jag satte mig med dagens bricklunch på söder. Det var en kombination av tidsbrist, blodsockerfall och fattig som en kyrkråtta som drev mig till det gyllene M:et. Det fick duga helt enkelt.

Jag knappar in på mr P i badminton. Idag var det andra gången i rad som jag faktiskt nöp ett set. Det känns bra för framtiden. Jag menar två i rad tyder ju på att jag är i ganska god form, eller hur?
Jag vågar inte fundera på hur många set jag skulle vinna om jag uppgraderade mig med ett nytt racket. Ett racket som inte daskats i golvet en endaste gång, ett racket som bär nya blanka strängar. Ja, faktum är att det snart kan vara dags att ta ett kliv högre, jag tror jag är redo.

Imorgon ska jag ta ett steg närmre julförberedelserna och köpa hem lite bakingredienser och för all del också en del av den ljuva maten. Jag har fått en rabattkupong på julskinka, det känns lite vuxet. Ännu mer vuxet att jag faktiskt kommer att använda den. Det är ju en djungel där ute av skinkor. Rimmad, lättrökt eller endast förkokt. Smaken är som baken.

Såg att de börjat sälja julgranar på torget här i krokarna. 300 kr kostar de, är det brukligt att ta så mycket betalt för ett julträd? Det kostar på att fira äkta jul med doft av gran. Men i år är det all in, eller inget, så lyder lagen.

Till sist, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar