torsdag 2 december 2010



Sådär ja, nu är stjärnan på plats om än några dagar för sent. Den sitter riktigt ståtligt där i fönstret och jag tror att det finns en risk för att den kommer att sitta där ända fram till påska.

Idag blev jag påmind om det som är min största skräck så här års, vinterkräksjukan. Det var definitivt någon som hade misslyckats med att hinna innanför dörren på väg hem från jobbet med vinterkräksjukan i magen. Tack och lov hade vederbörande städat upp efter sig, men vi vet ju alla hur det kan lukta efter ett sådant misslyckande. Fy fan. Jag vill inte prata mer om det, men jag blev illa berörd av att passera upp genom trapphuset. Illa berörd och rädd.

Visst var det kallt idag men någon skräckkyla kände jag inte av direkt. Det kan delvis bero på att jag faktiskt valde rätt jacka.
Jag passade på att pipa iväg till söder en sväng och insåg att det faktiskt inte är speciellt långt kvar tills det är dags att ha sina julklappar klara. Ett par stycken, de till mor och far, är redan ordnade, men resten ligger som ett litet skavsår i bakhuvudet. Är det bara jag som skriver lite tips för att underlätta för familjen att hitta rätt i julklappsdjungeln? I år har det blivit rätt många punkter på önskelistan, men det är väl bara bra? Jag skulle bli glad om jag fick ett enda tips till årets julklapp. Det är svårt att handla juklappar tycker jag. Vissa är svårare att handla till än andra, men på det hela taget är det klurigt. Fast jag ska engagera mig i år också, det ska jag verkligen. Det kommer att ligga väl uttänkta klappar där under granen och glimma, förmodligen med ett bedrövligt rim till.

På återhörande.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar