onsdag 15 december 2010



Jag blev riktigt glad när jag i morse såg Kristina Lugn med en gigantisk Alfons Åberg i famnen. Det såg faktiskt ut som att Kristina också gladdes en aning.

Ja, så var det äntligen gjort. Skinkan är köpt och ligger nu i all sin enkelhet i kylskåpet och väntar på griljering. 3,5 kilo ren julefröjd. Griljeringen överlämnar jag dock till mor, det känns alldeles för vuxet att ge sig in i. Jag ska dock stå tätt intill och lära mig så att jag kan stoltsera med kunskapen i något väl valt forum. Färsen till köttbullarna står också redo. Jag har hört att man ska ha en skvätt Ramlösa i för att bullarna ska bli precis sådär fluffigt saftiga som man vill ha dem. Är det någon annan som hört att det är så det ska gå till?

En liten hög med ingredienser till julgodis och bak lyckades jag också skrapa ihop. Så till helgen blir det Rocky road, knäck och hallontryffel och på kaksidan gör jag ett försök att skapa sirapskakor, kokostoppar och bondkakor. Jag ska lägga manken till och göra ett sprött litet knäckebröd också har jag bestämt, vi får väl se hur det går. På lördag är det alltså dags för själva tillverkningsfasen.

Idag har jag jobbat lite också. En stilla plåtning i Hägersten, inga konstigheter. Lite ringrostig, men troligtvis inget som märks rent visuellt.
Ja det var väl det.

Sov sött och dröm vackra drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar