fredag 17 december 2010



Jag tittade just ut genom fönstret. Min bil är inplogad, igen. En gigantisk vall av hårt packad snö ligger tätt intill Bettan. Har jag tur kan jag backa ut ur fållan. Just nu står jag på en gata som har städdag på fredagar mellan kl 8-16. Jag vet inget om plogning och snöröjning, men jag är helt säker på att det hade varit enklare att forsla bort all snö mellan just dessa klockslag då vi varit förutseende nog att parkera annorstädes. Varför finns annars städgator?
Jag känner på mig att jag kommer att behöva köpa en liten snöskyffel på Clas Ohlson. Den kommer inte att behöva ligga oanvänd i min bagagelucka särskilt många dagar den här vintern. Sist jag jag gick förbi trådbacken för dessa skyfflar på Classe var den tom. Jag antar att andra varit mer förutseende än jag.

Tack för idag!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar