måndag 13 december 2010



Man märker det. Det är fler poliser synliga på gatan, det kan inte vara en slump. De finns i praktiskt taget vartenda gathörn känns det som, var fanns de förut? Innan någon sprängde hål på sig själv och vår lilla samhällsbubbla av fejkad trygghet.

Ibland önskar jag att jag var lika lyckligt oventandes om livet på jorden som du, lilla fina Siri-Lo. Då skulle jag bara gny lite när jag hade bajs i blöjan eller var hungrig. I övrigt skulle jag le och skicka bomull i magen på dem som kom i närheten. Fast det kanske inte fungerar lika bra om man är 36 som det gör när man är halvåret gammal?

Jag ska faktiskt dra mig tillbaka och försöka sova lite nu. Jag sov så otroligt dåligt natten till idag. När jag vaknade kändes det som att jag inte fått vila en sekund. Jag har härjat som om det vore fullmåne, pratat mycket och spankulerat planlöst i sömnen. Natten lämnade mig ingen ro och min skönhetssömn fick sig en ordentlig törn.
Det är hög tid att göra ytterligare ett nattligt försök att råda bot på min oroliga själ. Om inte sova, så iallafall vila lite. Vi får se hur det går.

Godnatt på er! Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar